شناسهٔ خبر: 20710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان قزوین خبر داد:

صدور پروانه اشتغال به کار برای پذیرفته شدگان در آزمون اجرا

حامد عبدالرزاقی رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان استان قزوین گفت: از این پس مهندسینی که فقط در آزمون اجرا پذیرفته شده‌اند نیز می‌توانند پروانه اشتغال به کار خود را دریافت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، این اداره کل با اعلام این خبر گفت: براساس آخرین دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی، برای مهندسان رشته‌های عمران و معماری که فقط موفق به قبولی در بخش اجرای آزمون ورود به حرفه شده‌اند، پروانه اشتغال به کار صادر خواهد شد.

عبدالرزاقی با اشاره به این که مهندسان می­‌توانند به واسطه اخذ این پروانه، در بخش اجرا ساختمان فعالیت نمایند، گفت: صدور پروانه با صلاحیت اجرا، مشروط به گذراندن دوره‌­های آموزشی کارآموزی ۷۶ ساعته اجراست.

رییس اداره نظام مهندسی افزود: مهندسان عمران و معماری که فقط موفق به قبولی صلاحیت اجرا در یکی از آزمون­‌های آذر ۹۲، خرداد ۹۳ ،آبان ۹۳ ، مرداد ۹۴ و بهمن ۹۴  شده­‌اند می‌توانند از امروز جهت ارائه درخواست صدور پروانه و تکمیل پرونده به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مراجعه نمایند.

عبدالرزاقی در ادامه گفت: طبق دستورالعمل­ قبلی، صدور پروانه فقط در صلاحیت اجرا امکان پذیر نبود و پذیرفته‌­شدگان این آزمون، به شرط داشتن قبولی آزمون در بخش‌های نظارت یا طراحی می­‌توانستند درخواست اخذ پروانه نمایند.

وی در این راستا افزود: آزمون ورود به حرفه مهندسان در بخش صلاحیت اجرا از سال ۹۲ بصورت مجزا  از بخش‌های نظارت و طراحی جهت مهندسان رشته‌های عمران و معماری برگزار شده است و تاکنون ۵ آزمون در این صلاحیت برگزار شده است که بر نتایج اعلام شده تاکنون تعداد ۵۰۷ نفر مهندس عمران و تعداد ۲۶۵ نفر مهندس معمار در این بخش آزمون در استان قزوین پذیرفته شده‌­اند.

نظر شما